ATELIERE DE DEZVOLTARE ȘI OPTIMIZARE A RESURSELOR PENTRU COPII ȘI ADOLESCENȚI
W. B. Yeats: „Educația nu este umplerea unei găleți, ci aprinderea unui foc”
Ce înseamnă grupul de dezvoltare personală?
Procesul sinuos al cunoașterii de sine și al dezvoltării personale se desfășoară cu succes în cadrul unui grup în care participanții se simt în siguranță, trăiesc sentimentul acceptării necondiționate și pe cel al încrederii. Grupul experiențial de dezvoltare personală este în acord cu trebuințele dominante al copilului/ școlarului: nevoia de comunicare, de interacțiune, de relaționare interpersonală cu cei de aceeași vârstă, de autocunoaștere. Acest interes pentru propria persoană se face simțit mai ales după vârsta de 8-9 ani, când copilul este preocupat de gândurile, emoțiile și sentimentele sale. Grupul de dezvoltare și optimizare personală vine astfel în întâmpinarea necesităților lui, facilitându-i procesul de autodezvăluire și autodepășire.
Prin tehnicile ce stimulează exteriorizarea pe diferite căi, copiii își deblochează spontan propriile emoții și resurse, descoperind totodată cum pot face față diferitelor situații de viață. Trăirea unor stări afective pozitive, dar și sentimentul unității cu ceilalți membri ai grupului sporesc curiozitatea și dorința de implicare în trăirea de noi experiențe.
Grupul de dezvoltare și optimizare personală oferă copiilor posibilitatea conștientizării și valorizării de sine, cu evidente efecte pozitive în plan relațional. El oferă în același timp posibilitatea de a adopta și experimenta noi atitudini și comportamente, fără teama de risc. În acest fel, copilul devine propriul său creator. Învață să comunice, să interacționeze în mod eficient cu ceilalți, învață să primească și să ofere ajutor, ceea ce duce la sentimente de împlinire și echilibru, care odată construite îi vor netezi drumul în viață ca adult sănătos și fericit.
De ce să alegi atelierele bazate pe metoda Feuerstein?
Pentru că, așa cum afirma Reuven Feuerstein, „Testul IQ ne arată doar ce știe copilul. Nu și ceea ce e capabil să învețe. Secretul e ca noi să identificăm obstacolele ce îi stau în calea copilului, ca el să le poată învinge pe acestea.”
Pentru că atunci când canalul afectiv nu este liber, din punct de vedere cognitiv nu vom putea aduce niciodată copilul la potențialul maxim. Pentru că atunci când emoțiile sunt blocate, intelectul va avea de suferit. Inteligența cognitivă și emoțională sunt, metaforic vorbind, cele două roți ale unei biciclete. Dacă o roată nu este bună, este strâmbă, degeaba cealaltă este bună pentru că bicicleta nu va funcționa. Ele nu pot fi văzute decât ca un ansamblu care explică, în cele din urmă, de ce unii pot și alții nu pot.
Identificarea, în egală măsură, a nevoilor și resurselor cognitive și emoționale ale fiecărui copil este fundamentală pentru drumul pe care și-l vor construi ca adulți. Ei au nevoie să plece pe acest drum cu un bagaj bine organizat, în care să-și pună tot ce le trebuie în scopul de a fi pregătiți pentru ce le va rezerva viitorul. Dacă în acest „bagaj” vor fi incluse:
- gândirea logică, structurată,
- flexibilitatea,
- capacitatea de a găsi soluții alternative,
- curajul de a experimenta și de a greși uneori, valorificând greșeala,
- motivația pentru progres,
- creativitatea,
- încrederea în sine,
- asertivitatea,
- empatia,
atunci rezultatele nu vor putea fi decât pozitive.
Acestea sunt, practic, beneficiile participării la atelierele care folosesc metoda Feuerstein.
![](https://psiforme.ro/wp-content/uploads/2020/06/Logo_v1-300x140.png)
LOCAȚIE
Constanta, str. Eliberării nr. 7, bl. IV40, sc. A, parter, ap. 1
PROGRAM
Luni-Vineri: 09:00 – 20:00
Sambata: 09:00 – 16:00
Duminica: 09:00 – 12:00
HAI SĂ VORBIM
0731 582 384 / 0722 668 900
psiholog@psiforme.ro